Sådan organiserer du den digitale innovation

KOMMENTAR: For at få succes i den digitale æra er organisationer nødt til at skabe både inkrementel og radikal innovation – med brugeren i centrum. Ved at bruge to forskellige typer innovationsenheder kan organisationer parallelt optimere kerneforretningen og udforske radikale innovationer, der kan sikre fremtidens succes.

Engang var det muligt at etablere sig med en succesfuld kerneforretning og vedligeholde en sund virksomhed med denne i mange årtier. Det var dengang.

I dag er det er de færreste af nutidens største virksomheder, der kan fortsætte med den samme portefølje af produkter, ydelser eller servicer – eller endda den samme forretningsmodel – i længere tid ad gangen.

Hastigheden, hvormed teknologi, forbrugerpræferencer, lovgivning og konkurrencesituation forandrer sig, betyder, at virksomheder jævnligt skal bevise deres værd på ny og være konstant opmærksomme på ændringer, der påvirker deres forretningsmodel og appellen af deres produkters værditilbud relativt til alternativerne.

Login